6 Kasım 2009 Cuma

Fenerbahçe 3 - Steaua Bükreş 1

Diego dostumuzun sabah mesaisi oldugundan bu gecelik maç yazısı benden olacak. Devre arası konuştuğumuzda takımın ne kadar da boktan oynadığından yakınmıştık ikinci devre fena değildi. 1-0’dan sonra yaslanma alışkanlığı fena sardı takımı aynı alışkanlık 2-1 de olmuyor mesela , efsunlu bir skor halini almaya başladı, 2’yi atmadıkça rahat yok artık bize.

Takımın en ilerisinden Kazım’dan başlayalım, yine çok hareketli ama etkisizdi. Çok da ofsaytta kalıyor. Bir kekeleme durumu var , biraz top tutabilirse gerçek bir forvet alternatifi olabilir. Guiza girdikten sonra tutamadığı bir Alex pası ve yanlış kalkan bir bayrakla yine o koşularını gösterdi. Kazım’ın biraz feyz almasını umalım. Okçu bir gol atıp keşfedilme videosuna cevap verir mi diye baktım ama pek oralı olmadı. Cevap vereceği merci sayısı her geçen gün artmakta.

Gol güzeldi, erken geldi. Santos mesaiye başlamıştır umarım, ikinci yarıda yine siestaya çekilse de bundan iyisi Şam’da kayısı.

Volkan’a maç genelinde top bile gelmedi desek abartmış olmayız herhalde. Pozisyon vermedik mi peki. Verdik hem de Antalya maçında yediğimiz golün aynısından 2 pozisyon. Gökhan gereken dersi almamış gibi. Simetriğinden de gol geldi, Bilica uyudu. Niculeta veYunan oyuncu (Evet Turgay Şeren gibi oldu) arkalara sarkmayı denediler sürekli ama bizim defansın zorlandığı pozisyonlar ne hızlı gelişen ataklarda araya atılan toplar ne de çizgiden yapılan ortalar. Top karşıda rakip elinin altında ikisini de kontrol edebileceğin o güzelim anlarda şaşakalıyoruz, enteresan. Yine de yenen gole hiçbir aklı başında Fenerlinin üzüldüğünü sanmıyorum. Eğer yemesek ve devreye 1-0 girsek maç sonuna kadar eziyet çekip, Rumenlerin ateşle imtihanını seyredecektik.

İkinci devre çok o sıkıcı oyun devam ediyor diyecektik ki gol geldi. Bilica hatasını affettirdi en klasiğinden. Sonrasında rakip açıldı biz kontradaydık. Ama hep dalgalı anaforlara daldık. Hiç korner atmadan bitirdik maçı , bunun özeti de şudur kanatlara hiç inmedik. Çizgiye inmek yazmıyor bu ara kitabımızda, hiçbir hücum varyasyonumuz da yoktu, Doktor ne yana bakarsa ordan geldik.

Twente son dakikada 2-1 kazanmış, dolayısıyla Hollanda’ya grup liderliği için gidiyoruz artık. 1 puan bile alsak son hafta kulaklar Bükreş’te olmayacak.

Rıdvan boğanın yanına Alex heykeli istiyordu, az bile. Onu anlatmaya Nazım gerek. Tek başına seyirlikti ilk yarı. İkinci yarıda takımı da kattı yanına zorla. Attığı gol olağan bir Alex çalımı ve alışılmadık bir dripling sonrası geldi. Omuz verdi; kavga benimdir dedi , boğuşaraktan indi yaya. Vuruş Rüştü’ye milli maçta attığını andırdı. Onun eksiği yok mu ? Var tabi. Bir joystick. Attığı paslarda takım arkadaşlarını kontrol edebilse dört dörtlük olacak. Aldığı her topta , kafasını her kaldırışında fırçasını sallayan ressam gibiydi, o top bir adamın ayağına bu kadar mı yakışır. Bugün izlediğim röportajında futbolcu olmasam dinbilimcisi olurdum heralde dedi. Ben şimdiden kendisin müridiyim. Allah ayaklarına zeval vermesin. Gecenin sonunda Neşet ağam da onun için söylüyor şimdi:

Ne güzel yaratmış seni yaradan ,
istemem esmesin yeller incitir…

8 yorum:

Tarjeta Amarilla dedi ki...

ben de tam "benzemez kimse sana" demeye geliyordum ki mac yazisi coktan gelmis... eline saglik :)

bu arada ilk yarida alex'in attigi oyle paslar var ki ders diye altyapida cocuklara izlettirilmesi hatta kitap haline getirilip okutulmasi lazim...

HoAmca dedi ki...

benzemez kimse sana dedikce karim benzema geliyor aklıma of ulan yasin:) nerdesin PES:)

ygtylmz dedi ki...

Alex Alex Alex . Alex futbolu bırakmasın gerçekten oynasın 50 yaşına kadar . Bugün tribünde arkadaşımıa dedim dk 75'ti Alex için nereye kadar bağırabilirsin . Maç bitene kadar bağırırım dedi . Aynen öyle 15 dk sırf Alex için bağırsam az bile ...

Diego dedi ki...

iyi oldu bu ara hem benim icin hem blog takipcileri icin.
HoAmca mesain bitene kadar devam et sen yazmaya, güzel kaleminden nasiplenelim hepimiz.

Kazım konusunda soylediklerine kesinlikle katiliyorum, ozellikle de ofsaytlarda delirtti beni. bir de altı cizilesi durum var ki o da kazım ın tek forvet oynadıgında (normal olarak) surekli pres halinde olması. keske bunu sag acik oynarken de yapsa.

Santos un bu ayagında asırı top tutma sevdasından vazgecip genel itibariyle daha cabuk oynası hem kendine hem takima daha cok sey kazandıracaktır. yeri zamanı geldiginde illaki brezilyalı oldugunu gosterebilir.

Gökhan ı ve Emre yi biraz zayıf buldum bu mac ben. Bu nedenle Daum un yaptıgı Emre değişikliği yerindeydi. Hatta Güiza ve Selcuk değişikliği de yerinde ve zamanındaydı sasirtici sekilde. Emre nin presler topu kapmaya yonelik olmaktan cok rakibi korkutmaya yonelikti sanki bu mac.

Topuz daha etkiliydi. iyiye gidiyor. ozer in 20 dakika sahne almasi hic yoktan yiyidir kabilinde sevindirici. Ama dediğin gibi ikinci yarı uyuyan Santos un yerine daha erken sahne alabilirdi.

Rıdvan a katiliyorum boğanin yanına iskeleye stadın girişine yapılsın Alex in heykeli.

Diego dedi ki...

PES burda HoAmca, PES her yerde gelip gitmiosun ki evde hazir kurulu duruyor.
yengeleri salacaz alişverişe sonra vur PES in gozune :)

Alkolik dedi ki...

hayatımda ilk kez 5 yıldızdı otelde mac izlemek durumunda kaldım; ustelik yanımda da 5 sene boyunca 8-10 yaş grubuna koçluk yapmış bir İsveçli ile...Allah sizleri ve telsim tribunü başımdan eksik etmesin...bu arada Alex çıkarken isveçli "bu adam milli takımda neden oynamıyor? Ben de Dunga'yı akıllı biri zannediyodum?" gibisinden bir soru sordu, oylece kaldım???Masada oturan başka biri (GS'li) Kaka vb oyuncular olduğundan o bölgede Alex'e sıra gelmiyor gibisinden bişeyler zırvaladı; bizim İsveç'lide anında yapıştırdı cevabı: Bu adam Kaka'yı nasıl oynatır biliyo musun? (Alex'in milli takıma beyin olup kaka-robinho- ronaldinho vb ön alan oyuncularını çok iyi yönlendirebileceğini savundu...Turk medyasında ve futbol camiasında olaya bu şekilde bakan biri oldumu acaba bu zamana kadar bilmiyorum ama bunu hayatında ilk kez Alex izleyen, sosyal demokratlığın tavan yaptığı diyardan bir abi farkediyor işte; sadece 75 dakikada...

Alkolik dedi ki...

Not: bir dönem Alex'in bu takım için miladını doldurdugunu düşünmüş ve savunmuştum. Hatamı kabul ediyor, affınıza sığınıyorum. Alex'in heykelini diksinler bende gidip önünde secde edeyim...affet beni kaptan...

Arkhe dedi ki...

Bu adamı izleyebildiğimiz için çok şanslıyız.