3 Mart 2009 Salı

Okumamak

Fotoğraf, her ne kadar cep telefonuyla çekilmiş ve net olmasa da buraya yazan çoğu kişinin rahatlıkla neresi olduğunu çıkarabileceği bir yer; ODTÜ çarşısı içerisinde bulunan Arkadaş Kitabevi. Ama artık böyle bir yer yok. Yeterince satış yapamamaktan (kitap okumamaktan!!!) dolayı bu yer kapandı. Odtü gibi kampüsünde en az 20000 yirmi bin kişinin bulunduğu bir yerdeki kitabevinin kapanması cidden çok üzücü. Yeri geldiğinde biz Odtülüyüz diye böbürlenen ama halktan bir o kadar kopuk yaşayan Odtü mensuplarının bu durumdan utanmaları lazım.

Bana gelince, ben de çok utanıyorum bu durumdan bir o kadar da üzüntülüyüm. Üniversite hayatım boyunca aldığım çoğu kitabı oradan almıştım. Alır almaz ilk sayfasını açıp tarihi ve aldığım yeri (Arkadaş Kitabevi) yazmıştım. Şimdi artık okunan kitapların ilk sayfasında bir anı olarak kalacak, Arkadaş Kitabevi...

6 yorum:

HoAmca dedi ki...

90 lı yılların basında ne D&R ne remzi ne imge ne de benzeri kitapevleri vardı ankarada, arkadas ve dost vardı sadece, kitap dergi satıp video kiralarlardı,
dost yine zamana iyi ayak uydurdu ve ben hala orasını tercih ediyorum kitap cd alırken. mahallemin bakkalı gibi. arkadas ise bir tek odtu'de ve mitahatpasa'da kalmıstı odtudeki de kapandıysa digeri noldu bilmiyorum.

Alkolik dedi ki...

Yalan yok. Ben bir kere bile oradan kitap almadım.içeri girmişliğim bile bir elin parmaklarını geçmez.Yurtda iken bile gittim hep D&Rdan aldım.(hoamcaya selam:)) Arkadaş konusunda bi şey diyemem ama ODTU'de tek kitapçının kapanması ilginc ve dusundurucu. Ulkede ki okuma problemi ise daha bir dusundurucu. Zaten boyle giderse bi sure sonra sadece kuran meali, hadis kitapları vb yayınlar okuyacaz. Bugun okumadığımız kitapları arasakta bulamicaz...

Alkolik dedi ki...

bu arada bu konuyu okuyunca ihtilalden sonra bizim oralarda tarlalara, ev onlerine, bahcelere gomulen kitaplar aklıma geldi nedense...Hala temel kazılarından o donemin yasaklı kitapları çıkar..Dili olsada konussa o kitaplar...

HoAmca dedi ki...

su d&r den aldıgın kitabı da getir okuyalım alkolik:)
biz de dedemin bahcede kurbanın iskembesi icin cukur acarken babamın kitaplarını bulmustuk. guzel yurdum kimler yonetti seni asırlarca.

S.erdem dedi ki...

Ben dun gece yorum yazmistim buraya :) kaldirildi mi? Vay Sansür ha :)

HoAmca dedi ki...

kesin yazamamıssındır:)