14 Şubat 2009 Cumartesi

Linha de Passe

Walter Salles yönetmiş bu filmi, Ernesto'nun gençlik yıllarından bir kesit sunan ve devrimciliğe adım attığı Güney Amerika seyahatini anlatan Motosiklet Günlüğü'nün yönetmeni aynı zamanda. Tam anlamıyla bir futbol filmi olmasa da; Brezilya'da yoğrulmuş, futbolla harmanlanmış başarılı bir dram. Cannes'da Nuri Bilge Ceylan 3 Maymun'la en iyi yönetmen ödülünü alırken Linha de Passe de Sandra Corveloni ile en iyi kadın oyuncu ödülünü almıştı. Afişine gözüm takıldığından beri izlemek istiyordum.
Copacabana plajlarından çıkmış futbolcu hikayelerinin yanında , Brezilya metropolü Sao Paolo varoşlarından bir futbol hikayesi Linha de Passe. Özellikle Garinça, Edmundo gibi futbola geç yaşta başlayan oyuncuların da yaşamlarını kavrama fırsatımız oluyor. Oyuncular da Brezilyalı olunca futbol kareogrofilerinde hiç bir sorun yaşanmamış,top herkesin ayağına yakışıyor. Hadi abartalım biraz filmden Fener'e oyuncu bile alınır Ali Bilgin'den kötü olmaları mümkün değil.

Son olarak bir tavsiye: filmdeki frikik sahnesine dikkat... Santiago Munez'e de selamlar.

5 yorum:

Diego dedi ki...

iyi de kanka ankaradaki sinemalara baktim goremedim nerde izlicez bu filmi?
bir de 3 maymun nasıl ödül almış şaşırdım. ya da ben anlamıyorum bu sinemadan hiç, çünkü filmi ben hiç begernmedim!?

HoAmca dedi ki...

ismi bile turkceye cevrilmemis ki, netten indirdim ben guney amerika filmlerini toplarken cıktı karsıma , veririm sana baska isteyen varsa cekeriz . yoksa boyle filmler gelmiyor zaten.var bir iki tane daha futbolla alakalı film.

3 maymun'un odulune gelince izlemedim birşey demem hos olmaz ama ben de uzak filmini cok begenmemistim. ben de sinemadan anladıgımı iddia etmiyorum tabi, her zaman oldugu gibi bu da bir gonul işi:)izlediysen, sevdiysen kaldıysa damagında bir tat, varsa icinde bir hayat.. tamamdır gozum..

Diego dedi ki...

sen getirsene o filmleri aksama

Tarjeta Amarilla dedi ki...

halisaha zaten film, dizi paylasim ortami oldu...polisler basacak yakinda ;)

HoAmca dedi ki...

sinemaya geldi biz mi izlemedik:)